Zdeňkova cesta do vědomého fitnessu

Přidejte se a objevte nové rozměry sebe sama. K pohybu a stravě přidejte vyšší vizi, vizi meditace a rozvoje sebereflexe a hlubinného sebepoznání, rozvoje a uzdravování vašeho energetického systému.

Tato má cesta je 6měsíčním přechodovým rituálem k novému tělu a k ukotvení mého vyššího potenciálu v něm. Posledních 10 let jsem na sobě hodně makal, léčil své staré rány, vzdělával a rozvíjel svůj tvůrčí potenciál, meditoval, vzdělával se a intenzivně poznával sám sebe. Tato cesta stále pokračuje. Byly časy, kdy jsem byl velmi fit ve svém těle a nepříliš fit ve své duši a mysli. Teď jsem fit ve své duši a mysli, takže je opět na řadě tělo. Posledních 10 let jsem mu nevěnoval příliš pozornosti, fungovalo spíše v udržovacím režimu. Tento režim způsobil, že kila pomalu přibývala a moje fyzická kondice ubývala. Mám hodně duševní a duchovní energie, takže mi to ani nepřišlo nijak zásadně obtížné. Až teď, především díky dětem, jsem si uvědomil, že své tělo vláčím světem jako hromadu těžkopádné hmoty.

Čeká mě cesta k vědomému fitnessu, kterou s vámi budu sdílet skrze blog, videa, fotky a výsledky. Budu mapovat všechna možná zjištění a objevy. Touto cestou mě provedou mí vzácní přátelé Monika Divišová, výživová poradkyně, a Petr Sedláček, trenér fitness a vitality. Každý týden zde na blogu budu sdílet své dojmy, poznatky a výsledky, a chtěl bych zde vytvořit jakousi autentickou laboratoř cesty k vědomému fitnessu. Příští týden se ozvu s dojmy z prvního tréninku s Petrem.

Autopilot

Mnozí lidé nevědí, kdo jsou, a tak přijímají útočiště v autopilotovi, naprogramovaném a velice lehce programovatelném přístroji. Brzy se s tímto autopilotem natolik ztotožní, že se o své autentické Já přestanou starat.

zwvf01Autopilot je schopný řídit náš život tak, že žijeme pouze 5–10 % své životní energie a potenciálu. Jeho jediným cílem je opravit vše do pohodlného stavu, a když se ukáže, že autopilot selhal, nemá se k zodpovědnosti a dělá mrtvého brouka.

 

 

 

 

 

 

zwvf02Pokud se rozhodnete jít cestou vědomého fitnessu a návratu do přirozené rovnováhy a vitality, pak to, s čím se setkáte jako první, je váš autopilot. Je to návyková mysl plná programů a pohodlných, ale neprospěšných návyků, která funguje automaticky bez vašeho vědomého přičinění. Autopilot má svůj význam v managementu běžného dne a každodenního života, avšak dost často je v našem životě potřeba provést inventuru jeho programů a návyků. Obsahuje programy týkající se jídla a jeho obsahu, času, kdy jíst, toho, co jíst, dále programy na ukládání zásob, programy pohybu a sportu i rozpoznávání limitů. Je to také autopilot, kdo hlásí nasycenost atd. Je to naprostý automat řídící váš život. Vede jej buď k pomalé či rychlé destrukci vitality, nebo naopak k pomalé a účinné cestě k větší a větší vitalitě a zdraví. Velkou výzvou není změna návyků, ale posunutí autopilota na jeho vyšší evoluční stupeň, jeho vyšší, inteligentnější a vědomější verzi.

Autopilot nejste vy. Je to váš návykový manažer, který se drží různých konceptů, přesvědčení a víry. Má program na vše důležité ve vašem životě, na všechny známé jevy, a to, na co nemá program, zkrátka ignoruje. Autopilot blokuje naši schopnost o různých jevech života znovu a znovu přemýšlet a prozkoumávat je, žít teď a tady a zažívat AHA momenty. Autopilot vás drží v pohodlných, ale tuhých a těžko změnitelných kolejích.

Autopilot jako manažer často dělá věci stále stejně a přitom očekává jiné výsledky. Autopilot funguje vždy jen lineárně, dívá se do různých úrovní budoucnosti a minulosti a je častým útočištěm pro ty z nás, kteří se necítí ve svém životě bezpečně.

Přidejte se ke mně a přispějte do diskuze pod blogem, sdílejte svou cestu s ostatními tak, jak to budu dělat já. Na této cestě neuslyšíte slovo „hubnutí“, neboť to je slovo, které má samo o sobě pokřivený cíl. Mým cílem je naprostá vitalita, kondice a obnovení plného potenciálu těla.

Zapomeňte na hubnutí, zapomeňte na nucení se do pohybu, který vás nebaví, zapomeňte na trápení s jídlem. Tato cesta, kterou pro sebe a pro vás projdu a zdokumentuju, bude inspirací k tomu, jak se vrátit zpět do stavu vědomého fitnessu. Fitness je stav velmi dobré celkové kondice, zdraví, rovnováhy, síly, přiměřené váhy, pružnosti a rychlosti. Je to stav, ve kterém se momentálně rozhodně nenacházím. Ne že bych se cítili kdovíjak špatně, ale rozhodl jsem se vrátit zpět na správnou cestu.

První kolo cesty k vědomému fitnessu potrvá 6 měsíců. Budu cvičit a po krůčkách upravovat jídelníček, budu chodit, budu boxovat, jezdit na kole a dělat, co mě baví, budu dělat malé krůčky na cestě zpět ke kondici. Budu s vámi sdílet své pocity, poznatky, těžkosti a výsledky. Spolu se mnou půjde můj trenér Petr Sedláček a moje výživová poradkyně Monika Divišová.

Chci vás inspirovat a podpořit na vaší vlastní cestě do vědomého fitnessu a jít příkladem. Taky hodlám objevit nové, naprosto neznámé příčiny obezity a nabírání tukové hmoty.

Tak tedy, co je vědomý fitness?

Je to cesta, jejímž záměrem je návrat do kondice, do stavu vitality, ale i mnohem víc. Mnohem víc proto, že je v ní záměr. Záměr rozšiřovat na této cestě vědomí svého těla, jeho pocitů a potřeb a prožívat samotné vitalizující aktivity v plné celistvosti prožitku teď a tady. Tedy nejen tu cestu jít, ale taky ji vědomě cítit a být otevřený neustálé změně a rozvoji. Vědomý fitness je tedy cestou vitalizace, jejímž cílem není nějaká má konkrétní sportovní příprava, ale pouze má vitální kondice jakožto základ mého života na Zemi v tomto těle. Vědomý fitness aktivuje vitální energie často uzamčené v tkáních a nervovém systému, jež přinášejí do života jemné pocity blaženosti, které jsou trvalé a přirozené.

Na co se budeme zaměřovat?

Trenér a já: režim pohybu a odpočinku, zapojování různorodých aktivit podporujících rozvoj vitality a kondice, pravidelná zpětná vazba a autenticita.

Výživová poradkyně a já: posun mého stravování tak, aby mi jídlo chutnalo, bavilo mne, bylo dostupné a měl jsem dlouhodobě dobrou kondici. Výběr výživových doplňků, detoxikace, rozšíření jídelníčku o výživné potraviny.

Já sám: trénink vědomí sebe sama teď a tady, v pohybu, ve cvičení, ve stravě, v krizích, sebeřízení cesty k vědomému fitnessu. Budu integrovat meditační praxi do vitalizujících aktivit.

Kdo se přidá? Chcete se vrátit do vědomého fitnessu a dobré kondice a přitom rozšířit své vědomí a být nejen v lepší fyzické kondici, ale i v lepší kondici své mysli?

Budu vás zvát na společné výšlapy, společné hry atd. (žádné bezhlavé hubnutí, žádná honba za nižší váhou, hledáme lepší pocit v těle)

Pozvu vás na webinář s mými hosty Petrem Sedláčkem a Monikou Divišovou. Termín se dozvíte zde na blogu.

Pod článkem můžete klást své dotazy a psát připomínky.

 

Start cesty do vědomého fitnessu

  1. Sezení s výživovou poradkyní (Nebylo to snadné.)

zwvf03První, co jsem musel udělat téměř mezi dveřmi, bylo jít na záchod a kápnout svatou moč na papírek pro zjištění kyselosti. Druhý krok bylo měření všeho možného – výšky, váhy, tuku, svalů, vody – taková analýza mé hmotné existence. Jako třetí v pořadí následoval koučink. Dostal jsem během 1 hodiny asi 50 otázek, takže jsem na sebe prozradil úplně všechno, i to, co nevím. Mapovali jsme můj životní styl a stravování.

 

 

 

 

Zjištění, která jsem vyslechl, mají univerzální rozměr, který vás může inspirovat:

–    Jsem překyselený.

–    Jsem podvyživený. -:)

–    Mám hodně viscerálního tuku – to je ten, co se ukládá kolem orgánů a „dusí“ je. Moje tělo kvůli překyselení spotřebovává hodně vlastních zdrojů na vyrovnání vnitřního prostředí do neutrálního pH.

–    Zadržuju vodu, protože piju méně, než bych měl.

–    Jelikož působím ve veřejném prostoru a jsem hodně vidět, moje tělo si buduje ochranu skrze tuk a svaly.

–    Jsem zvyklý ve světě zabírat určitý prostor, mít svou velikost. Po nějaké době, až tělo shodí třeba 10 kg, se má mysl bude muset přeorientovat na nové tělo.

–    Čeká mě výzva: jak si zachovat duchovní velikost, jak jinak než fyzicky obsazovat velikost ve světě?

–    Potřebuju se připravit na to, že když budu zdravější a vitálnější, budu mít hodně a hodně energie a budu ji potřebovat někam zaměřit.

–    Budu atraktivnější a budu se muset vypořádat s větším zájmem žen, což také není úplně lehké.

–    Taky vím, že po 1–2 měsících cesty k vědomému fitnessu moje tělo začne celý proces bojkotovat ze strachu ze změny. Moje práce, projekty a cestování, které mě velmi baví, mě pravděpodobně zaměstnají natolik, že začnu na cestě do vědomého fitnessu ztrácet koncentraci.

–    Jídlo má pro mě rituální charakter, takže mám denně 3 rituály, kdy se setkávám s lidmi a odpočívám při jídle. Je to silně zakořeněný rituál, a to i tehdy, když nemám hlad ani potřebu jíst. Toto bude těžká výzva.

–    Dostal jsem bylinky na detoxikaci a pročištění střev a jater.

–    Při změně stravovacích návyků z toho, co mám rád: budu jíst ryby a tepelně upravenou zeleninu.

–    Večer vynechám sacharidy a na svačinu budu pít výživové koktejly.

–    Budu pít více vodu.

–    Vynechám smažená jídla (povolil jsem si jeden smažák měsíčně pro své vnitřní dítě).

–    Snídaně: domácí celozrnný žitný chléb s domácím máslem a medovou šunčičkou, müsli s bio jogurtem.

–    Veškeré potraviny budu nakupovat (což už dělám) ve farmářských obchodech.

–    Výživová poradkyně se mnou půjde nakupovat a projde se mnou jídelníček mých oblíbených restaurací, což jsou hlavně vietnamská bistra, Kolkovna, sushi bary, výjimečně KFC.

–    Omezím kávu (fair trade) na 1 šálek denně.

–    Zatím si mohu užívat trochu pokouřeníčka, tabáčku, aby těch změn nebylo moc.

–    Budu jíst mnohem více špenátu, kysaného zelí, cukety, celeru, kedlubny, kvalitních rajčat a červené řepy – to je zelenina, která mi skutečně chutná. Přidám lososa, candáta a tofu.

zwvf04Můj starý návyk, se kterým se potýkám už mnoho let: dobrým jídlem vyrovnávám nepříjemné pocity a především občasný psychosomatický diskomfort.

Z toho balonu mě bolí záda. Vidím se, jak tuhle fotku porovnávám s tou za 6 měsíců. Pojďte do toho se mnou!

S pozdravem z cesty vědomého fit muže,

Zdeněk Weber

 

 

 

 

Zdeněk Weber

Mentor, lektor a podnikatel, zakladatel mužských kruhů, 10 let vede mužské výcviky a 9-denní hledání vize (vision quest). www.muzskyvycvik.cz

3 inspirační videa pro chlapy,
kteří se chtějí vydat na cestu

Vlož svůj email a vykroč na Cestu pravého muže

Komentáře
  1. Zdenek Weber napsal:

    Díky kouknu se na to

  2. Kamil napsal:

    Ahoj Zdeňku,

    super rozhodnutí, držím palce, aby šlo vše hladce, jak plánuješ !! <3

    V podobné situaci, kdy jsem měl potřebu změnit návyky stravy a pohybu jsem měl asi kolem svých 35, asi před 6 lety. Neměl jsem sice problém s nadváhou a jídlo se v mém těle rozhodně nechovalo jako přítel :)). Neměl jsem tehdy k tomu tak vědomý postoj, jak píšeš, a proto cesta ke změně byla pomalá, ale současně cítím, že trvalá. Na cestě jsem stále a pořád ke mě přicházejí impulsy co změnit jak z vnějšího světa tak od mého těla. Je to super pocit, žít tak, aby si člověk tolik neubližoval, ať už jídlem nebo tím, že se nehýbá.

    Velmi inspirativní impuls ohledně stravy se mi dostalo od jednoho bývalého profi sportovce Brendona Beziera, který dělal triatlon a současně byl vegánem. Žít bez masa není nyní moje cesta ani tam nesměřuji, ale co BB nabízí a já se k němu přidávám, je strava, při které budete vyživeni a ne pouze nasyceni, budete trvale cítit více energie, budete mít pocit lehce stravitelného přísunu energie a lehkého těla.

    Dávám sem odkaz na knihu, vč. návrhu jídelníčku 🙂 (anglicky)

    http://nitayoga.com/wp-content/uploads/2013/08/Thrive-The-Vegan-Nutrition-Guide-to-Optimal-Performance-in-Sports-and-Life.pdf

  3. Zdeněk napsal:

    opři se do toho zdendo!

  4. Zdenek Weber napsal:

    Díky, opři se do toho. Je to parádní cesta,

  5. Marek napsal:

    1-2 mesice bojkot? a ja hledal duvody vsude mozne 🙂 na mne zivot vytahl tezkej kalibr v podobe me ted uz byvale pritelkyne,takze po temer roce,jdu do toho znova,jeste ted si pamatuji ten pocit v tele a chci ho zpatky,takze drzim palce,tobe,sam sobe,i vsem kteri se neboji jit do toho 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *